lørdag 10. oktober 2009

eg fant klinkekulå!!!! :)

ja, det e sant! Når jeg skulle rydde uteområdet idag, så fant jeg faktisk en klinkekule! Men; jeg mistet den igjen ganske snart. Så dere er nok ikke kvitt sangen helt enda. Men jeg lo litt for meg selv da jeg fant en klinkekule i Australia!:) hihi... awesome!

Jeg begynner å finne meg til rette nå, noe som er veldig bra. Engelsken går mye bedre, og ja, alt er generelt mye bedre. Været er fremdeles ikke på topp, men mandag meldes SOL og VARME!:) Så da er det tid for en strandtur, viss værmeldingen holder ord.  Noe jeg krysser fingrene for:) Idag har jeg vært med på min første "Youth Street". Men det var ikke som en vanlig dag med Youth Street, fordi ungdommene har vært på leir denne uken, så de ville bare ha en rolig lørdag. Så vi såg film og bare hang ilag med dem! En av dem kunne faktisk svensk, og inviterte meg og Hannah (hun svenske) hjem til seg, fordi moren var svensk! Så det kan jo bli koselig:) 

Ja, for dere som ikke vet hva Youth Street er; hver lørdag kommer ungdommer fra 12-17 år til basen vår, og blir delt inn i forskjellige team, som skate, surf, art, music og dance.. Ja, jeg tror det er dem. Så skal vi være med på ett av teamene, og bare henge med dem, bygge vennskap med dem.. Og grunnen til at vi gidder å bruke hver lørdag på dem er at vi er kristne. Så vi skal prøve å snakke med dem om kristendom og slikt:) Mange har blitt frelst via "Youth Street". På kveldene tror jeg vi har som ett ungdomsmøte eller noe.. jeg er ikke helt sikker siden vi fremdeles har vært med på en normal lørdag, og vi har enda ikke valgt ett team.. Men ja, da vet dere litt mer om "Youth Street". Det virker VELDIG bra!

Hver torsdag har vi evangelisering på ett kjøpesenter.. Det virker veldig skremmende foreløpig! Men "Alt makter jeg i Ham som gjør meg sterk". Men det blir nok mange nye erfaringer og utfordringer dette året.. Men jeg tror jeg kommer til å vokse veldig på det!



p1310410.jpg

3 kommentarer:

MOR sa...

Kjære Bodil! Nettopp kommen him frå FANTAStISK kvinnekonf.2300påmeldte damer!1000 fleire enn i fjor!...Jesus gjorde STORE ting! ..UTRULEG kjekt å høyra frå deg! Kjempespennande ALT du får ver m på!Lykke t m neste veke...GUDS velsignelse!...Han har beseiret det onde...Ja, d e kraft i Hans ord......KNIB

Cathrine sa...

Bodil!
Det va faktisk bare heelt herlig å høre stemmen din igår altså - og se litt kossn det va rundt om på skolen! Made my day PERFECT! Håper du har hatt en flott søndag down under og at det snart blir varmt nok for deg til å oppleve stranden og badelivet (mens det her e 0 grader og kaaldt!)
Tenker på deg!
Go'nattklem fra Trheim og Cathrine

Lene sa...

Høres ut som at dette blir topp. Kjempe bra at engelsken begynner å løsne allerede. Blitt godt kjent med romvenninnen? Du kommer nok garantert til å vokse mye på dette året. Får bare håpe at du ikke blir ALTFOR knyttet til New Castle, for vil ha deg hjem igjen i Norge til neste år :D Glad i deg bloggis ;)