onsdag 7. oktober 2009

as time goes by..

Hei igjen:)

Nå har jeg allerede vært her i 4 dager, og ting går bedre dag for dag. Morningene er verst egentligt. Men utpå dagen blir alt mye bedre. Idag har jeg faktisk hatt en veldig opptur, så det er jo bra:) Jeg begynner å våge meg mer utpå når det gjelder engelsken, noe som gjør at jeg ikke føler meg så ensom. Men for all del, når dere leser dette; ikke syns synd på meg. Men jeg tror at en aldri helt kan forestille seg hvor tøft det egentlig er før en er oppi det. Men jeg tror at det er en grunn til at jeg er her, og at det er her Gud vil at jeg skal være.

Nå har vi hatt 2 dager med skole. Det har vært veldig mye informasjon, og igår var alt veldig overveldene. Men idag har ting gått mye bedre. Vi har hatt noen vanlige timer, som lovsang og undervisning, veldig bra! Vi har også vært en liten rundtur i Newcastle, og sett litt av byen jeg nå bor i. En nydelig by!! Vi kjørte bare gjennom, og stoppet på ett utsiktspunkt. Etterpå var vi i en park og grillet, og såg koala og kenguru!! det var som en liten dyrepark, bare at det var gratis å komme inn. Så dyra gikk ikke rundt omkring, de var inngjerdet. Vi spiste pølser, og fikk faktisk smake kengurupølse! Det var litt rart å vite at jeg spiste kenguru! 

Det er veldig annerledes å være her enn i Hurdal. Alle som bor her er som en stor lykkelig familie, og vi må bidra på vår måte. Vi har "Tidy Time", der vi får forskjellige oppgaver.. Min oppgave er oppvask etter frokost. Så det er igrunnen ganske greit. Vi har også forskjellige oppgaver på ettermiddagen. De har vi ikke fått vite ennå, men jeg håper at jeg får kjøkken. Da skal jeg være med på middagen. Det var ikke det at jeg hadde så veldig lyst til akkuratt det, men når jeg så på alternativene så var det det jeg syns virket greiest. Det er ingen som jobber på kjøkken her, så alle må bidra. Vi har også oppvask en gang i uken, jeg har fredagskveld. Selv om vi hadde oppgaver på Hurdal også, er dette ganske annerledes. Folk kommer og går her, og jeg aner ikke hvem de er eller hvorfor de er her. Men jeg tror mange bare liker å henge her. Lewis House er åpent for alle:) 

Her er adressen:

Bodil Eie
P O box 162 
The Junction 
NSW 2291

Australia

Telefonnummeret mitt: +61451154601

Så bare send brev, sms eller ring

No stress, God bless!


Newcastle
Min seng!! å mine bilder på veggen.
Mitt og Rachel sitt rom, ca 10kvm! Å ja, det du ser e det du får!

6 kommentarer:

Cathrine sa...

Så kjekt å få se bilder av rommet ditt Bodil! Du hadde jo fått opp masse bilder du - så flink du e:) Godt å høre at ting går bedre med deg!

Stor Klem Cathrine

Anita sa...

Hei Bodil:) Nice to hear that things are getting better;) Og ting kommer sikkert bare til å gå bedre og bedre!!! STÅ PÅ:) KLEM

MOR sa...

Så kjekt å sjå senga di,Bodil!"Ja,du lar min lampe skinne,Herre,min Gud lyser opp i mørke."Salme18,29 Love you knib...kjempeknib

Bodil sa...

Hehe, ja va kje rommet ett syn kanskje? Kom seg når eg fekk opp bilder.. meg og rachel har ein plan om å pynta litt meir! Dersom resultatet blir bra legge eg ud bilder av det og!:)

Anonym sa...

Hello sister:-) Kjekt å lese fra ditt eventyr i Australia! Kengerupølse hørtes digg ut, gi meg besje når du har smakt koalapølse, ja for ikke å snakke om kobrablod:)

Morgenangsten kjenner jeg meg igjen i! Den trenger du ikke bry deg med, for den forsvinner fort.hehe.

Ellers så setter eg pris på at du har det manndige bilde av meg når jeg "fanget" den jordrotta i Quito!

Tronds råd:
SLå deg løs med engelsken, snakk masse feil, d lærer du masse av, samtidig som det er morsomt(hvertfall for de andre).

Fakta:
Du kan forvente deg en telefon om ikke så altfor lenge. Da skal jeg teste engelsken din:-)

Pease and Love

Kristin sa...

Bodil min!
Så koselig å sjå koss det e der du plutselig no bor! Ser lovende ut - litt trangt om senga stoppe ingen som dæ :) Bra å hør at d går bedre. Æ vet du klare engelsken kjempefint, så bare stå på! Hvis ikke må æ nesten kom ned dit og tving dæ, sånn som i Egypt ;) Flinka<3 Lykke te vidre no i starten, d bli nok lett og greit fort nok :)

Gla i dæ min lille koala <3